понеділок, 29 вересня 2025 р.

Дарницький залізничий вокзал початку ХХ століття

 

 

На початку ХХ століття кияни і гості столиці користувалися послугами Дарницького залізничного вокзалу, який розташовувався в мальовничому сосновому бору. 

Залізнична станція Дарниця входить до складу Південно-Західної залізниці, створеної в червні 1870 року шляхом об'єднання Києво-Брестської, Одеської і Брестсько-Граєвської залізниць. Це була перша в Росії велика залізниця довжиною 2167 кілометрів, що становило тоді 10% від усієї залізничної мережі країни.

Офіційно рух Південно-Західною залізницею було відкрито 7 червня (26 травня) 1870 року. Об 11 годині 30 хвилин з Києва відійшов перший поїзд, що прибув у Бірзулу (нині Котовськ, за 22 кілометри від станції Балта) о 6 годині 27 хвилин ранку наступного дня.

В 1890-1894 рр. розпочаті залізничні рейси Київ-Вороніж, в 1899 році було побудовано залізничну станцію Дарниця, тож поїзди сполученням Київ-Полтава (рух відкрито в 1901р.) вже зупинялись на Дарниці. В 1914-1917 рр. відкрився рух по залізничній лінії Дарниця-Чернігів.

Одночасно з відкриттям станції поблизу неї почали селитись залізничники та їхні сім'ї, спочатку з північного боку залізниці (селище Стара Дарниця, вулиця Лісова, зараз - Гродненська), потім - з південного (селище Нова Дарниця).

Дарниця початку минулого століття відома не лише як залізнична станція, а також як однойменна дачна місцевість. Як пише портал "В городе", навколо Києва на той час виникла ціла мережа дачних селищ - Боярка, Ворзель, Ірпінь, Буча, Мотовилівка.

Сосновий ліс у Дарниці нічим не поступався боярському чи ірпінському, сама ж Дарниця розташована на відстані лише 2 км від Дніпра.

До то ж, місцеві дачниці чи то жартома, чи то всерйоз запевняли, що літній сезон в Дарниці - найнадійніший шлях для заведення романтичних знайомств...

Історію одного з дарницьких знайомств розповів газеті "Магістраль" почесний залізничник Федір Федорович Сьомін.

Джерело: Сайт Ліски

Немає коментарів:

Дописати коментар