За що Ліна Василівна
хотіла дражнити Сергія Жадана й передумала? Кого поетка в молодості просила
«хукнути на неї Леніним і чому»? Чому Павло Загребельний згадував Ліні Костенко
про похорон Паганіні? Зрештою, як війна змінила українську літературу і де
зараз Тінейджер із «Записок українського самашедшого»?
У завершальній
серії триптиху з розмов Сергія Жадана з Ліною Костенко поет і поетка говорять
про інших поетів і поеток. Тих, кого треба не просто читати, а вдумуватися в
причини їхніх людських і авторських трагедій. Тих, кому нинішня війна або
репресії ХХ століття не дали дозріти й дописати свої кращі твори. Зрештою, тих,
хто продовжує писати сьогодні — в часи викликів інших, ніж у покоління
шістдесятників, та, по суті, в тіні того самого ворога.
Максим Кривцов і Тарас Ілля; Ярина Чорногуз і Олена Герасим’юк; Юрій Андрухович і Олександр Ірванець; Іван Драч і Дмитро Павличко; Павло Тичина й Володимир Сосюра — Ліна Василівна і Сергій Жадан спускаються й підіймаються різними десятиліттями української літератури останніх ста років, говорячи про процеси, невід’ємною частиною яких вони самі є.
Немає коментарів:
Дописати коментар