Винахід і патент
на безпечну бритву
3 грудня 1901 американський комівояжер Кінг Кемп Жиллетт
запатентував свій винахід — безпечну бритву з двостороннім одноразовим лезом. Винахід
отримав назву «Жилетка».
Кінг Жиллетт придумав не просто ще один прилад для догляду за собою, а прищепив суспільству нову культуру споживання. Замість нудного заточування ріжучого леза його стали викидати і міняти на нове. З цього винаходу почалася епоха одноразових речей — запальничок, посуду, носових хусток і інших корисних дрібниць. Крім того, леза Gillette дали поштовх новій бізнес-моделі, яка сьогодні стала загальноприйнятою. Така модель називається двокомпонентним ціноутворенням, її іноді її називають "бритва і леза". Покупців приваблювали порівняно дешевим для гоління верстатом, а потім змушували постійно купувати дорогі одноразові леза.
У США кінця 19-го століття чоловіки користувалися
небезпечними бритвами, конструкція яких складалася з ручки і впаяного в неї
леза. Цей "гаджет" не змінювався з часів Стародавнього Єгипту.
Жиллетт порахував, що рукоятку пристосування можна прибрати, а товсте лезо
замінити тонкою металевою смугою, заточеною з двох сторін і закріпленої в
знімному тримачі, який перпендикулярно прикручувався до ручки. Затуплене згодом
лезо слід викинути і замінити новим.
Протягом декількох місяців Жиллетт знайшов рішення із заточуванням металевої смуги і розробив остаточну модель, яку і захистив патентом. На пошуки у нього пішло 11 років і більше 30 000 $. Серійне виробництво приладів для гоління нового типу почалося в 1903 році — тоді було продано 168 верстатів і 51 лезо. 1904 рік показав, що багаторічні старання Жіллетта не пройшли даром. За 12 місяців компанія реалізувала 90 000 верстатів і 123 000 змінних лез до них.
Gillette на фронті
Першої світової війни
Перша світова війна не «вдарила» по прибутках компанії.
Навпаки, Gillette отримало держзамовлення від Уряду США на закупівлю бритв.
Побутує думка, що велику партію замовили через те, що тривала окопна війна, а
німецька армія досить часто використовувала хлор та іприт. Тому американських
військових змушували голитися, щоб зручно та швидко одягти протигаз. Таким
чином для тисячів військових бритви від бренду Gillette стали стандартом.
Загалом Gillette поставила військовим 3,5 мільйона бритв та ще 32 мільйони лез. Для виконання цього замовлення компанії довелося найняти ще 500 нових працівників, а виробництво тривало цілодобово.
Безпечна бритва
як поштовх для жіночого гоління
Після набуття популярності безпечної бритви виробники
прагнули розширити свій ринок. Тому у 1915 році Gillette запускає лінійку жіночої
бритви Milady Decollete. Рекламували її з текстом: «Необхідність сучасної жінки,
яка хоче виглядати краще».
На сайті Смітсонівського інституту йдеться, що
рекламодавці використовували тогочасну моду на відкритий одяг, щоб якомога
більше залучити жіночої аудиторії. Маркетологи навіть намагалися уникати слова
«гоління», що асоціювалося більше з чоловічою справою. Натомість жінок
заохочували робити ноги та пахви «гладкими».
Згідно зі статистикою, у 1964 році 98% американських
жінок регулярно голили ноги.
Крім того, на полиці магазинів почали потрапляти не лише
бритви, а й щітки, мило, гелі, креми, лосьйони для гоління.
Немає коментарів:
Дописати коментар